• Fellesskap i barnehagen 

      Torgersen, Lisemari; ; Kandidatnummer: 1653 (Bachelor thesis, 2024)
      Problemstillingen som denne bacheloroppgaven er bygget på, er hvordan kan barnehagelærere tilrettelegge for at alle barn i alderen 3-5 år skal oppleve seg som en del av det sosiale fellesskapet. Ved hjelp av kvalitativt ...
    • Formgivning i Barnehagen: Ansattes rolle i barns utvikling 

      Hegrestad, Hetland, Karin (Bachelor thesis, 2024)
      Denne teksten utforsker ansattes perspektiver på formgiving i barnehagen og dens påvirkning på barns utvikling og læring. Ved å anvende dybdeintervjuer og teoretiske rammeverk har studien avdekket kompleksiteten i hvordan ...
    • Hvordan jobbe med fagområdene i rammeplanen. 

      Llera, Maria Toftegaars (Bachelor thesis, 2024)
      Denne bacheloroppgaven er skrevet med utgangspunkt i problemstillingen: Hvordan kan man som barnehagelærer planlegge på en god måte for arbeidet med fagområdene i rammeplanen? Ønsket har vært å finne gode pedagogiske ...
    • hvordan skal barnehagelærere forholde seg til lek i barnehagen? 

      Snåsøy, Torbjørn (Bachelor thesis, 2023)
      Lek er et av spenningsfeltene i pedagogisk arbeid i barnehagen og hvordan vi forholder oss til lek som barnehagelærere er noe som stadig forskes på. Jeg ønsker i denne bacheloroppgaven å lære mer om hvordan jeg skal forholde ...
    • Teachers’ Aspirations to Improve their Classroom Interaction 

      Solheim, Ksenia (Journal article; Peer reviewed, 2019-06)
      This article explores teachers’ aspirations to improve their classroom interactions with students. The classroom interaction framework of Pianta and colleagues (2012) and the motivational factors approach were combined to ...
    • Trygge overganger ved avdelingsbytter i barnehagen 

      Langåker, Ingrid (Bachelor thesis, 2024)
      I denne bacheloroppgaven har jeg drøftet rundt problemstillingen: «Hvordan kan barnehagelærere legge til rette for å skape trygge overganger mellom avdelinger?». Formålet med oppgaven har vært å fordype meg i et tema som ...